השקעות נדלן בעתות משבר – אוקראינה כפוטנציאל רווח

בחודש פברואר 2022 יצאה רוסיה למבצע צבאי על אדמת אוקראינה. הלחימה החלה ברעש גדול ובהנחה שמעצמה כמו רוסיה תכבוש את קייב בתוך ימים ספורים. אולם, העם האוקראיני גילה נחישות ואיתנות שהדהימה את העולם. עד לכתיבת שורות אלה, עדין מתנהלת לחימה באזור הגבול המזרחי של אוקראינה.

מלחמה מובילה לעתים קרובות לעקירה והגירה המונית של אנשים, הן בתוך המדינה והן מעבר לגבולות. הדבר עלול ליצור עלייה פתאומית בביקוש לדיור באזורים בטוחים יותר וירידה בביקוש באזורים מוכי מלחמה. תנועות אוכלוסייה כאלה עלולות לגרום לשינויים משמעותיים במחירי הנכסים ובתעריפי השכירות.

דוגמא לכך, ניתן לראות במזרח אוקראינה ובמיוחד בעיר Uzhhorod . העיר ממוקמות במשולש הגבולות עם סלובקיה והונגריה, בה נרשמה עליה של כמעל ל- 50% במספר התושבים הרושמים מאז פרוץ המלחמה.

משברים כהזדמנות

מלחמה כמשבר אכן מקימה סיכונים כלכלים למשקעים, בין היתר בשל אי הוודאות. אולם, ההיסטוריה מלמדת כי דווקא זמני משבר עשויים להפוך להזדמנות נדירות, כך למשל:

  • ארה"ב  2008 – משבר הנדל"ן התחיל עם פיצוץ בלון הנדל"ן בשוק המשכנתאות והשפיע על כלכלת העולם.-שלאחר המשבר מי נרשמות עליות והשוק התייצב.
  • אירופה (2008-2012) – משבר הפיננסי מחירי הנדל"ן במדינות כמו ספרד ויוון ירדו בצורה חדה. משקיעים שהשקיעו בנדל"ן במחירים נמוכים במהלך המשבר ראו רווחים ניכרים כאשר השוק התאושש ומחירי הנדל"ן עלו שוב.
  • קורונה 2020 – מחירי הנדל"ן בעיקר בענף המלונאות התמודדו עם אי ודאות קשה עקב התפרצות הקורונה, שהובילה לירידה משמעותית במחירי הנדל"ן ודמי השכירות. עם זאת, משקיעים חכמים שניצלו את המחירים המוזלים בתקופה זו חוו רווחים ניכרים לאחר שהשוק התאושש וחזר לשגרה.

בהסתמך על תובנות מהמשברים לעיל, אנו למדים כי שוק הנדל"ן מגיב למשברים ומוכיח את יכולתו להתאושש ולרשם עליות בולטות בסופם.

חשוב לזכור שלפני כל השקעה עליך להעריך את הסיכונים, לבחון את השוק בקפידה ולהתייעץ עם מומחים לפני קבלת החלטות השקעה בנדל"ן במיוחד בתקופות אלו.

לנצל את ההזדמנויות המשבר ולרכוש נדל"ן באוקראינה לפי מנגנון מפוקח

על מנת להבין האם זו התקופה לרכוש נדל"ן באוקראינה ומה קורה היום בשוק הנדל"ן

פנינו לבעלי חברת G-International גל קולני, ועו"ד גל הראל.

לדבריהם "מומחים בתחום אומרים כי דווקא עתות משבר מהוות הזדמנות פז לרכישת נדל"ן במחירים טובים וליהנות מפוטנציאל תשואה גבוה בעתיד. כבר היום רבים מלקוחותינו רואים במלחמה באוקראינה הזדמנות יוצאת דופן המאפשרת לנצל את התקופה לרכישת נדל"ן במחירים טובים, וליהנות מפוטנציאל תשואה גבוה בעתיד. בדומה לתגובת השווקים לאחר משבר הקורונה שלאחר הירידות ואי הוודאות השוק חזר לעלות והתייצב ומי שהשקיע בזמן הנכון במקום הנכון הרוויח".

"לפיכך לאחר המשבר הנוכחי אנו צופים כי תגיע עליה וכל אחד ירצה לקחת חלק ולשים יד על נכס באוקראינה וליהנות מעליות משמעותיות. ע"י ניתוח המצב הנוכחי ובחינת יתרונות קפדנית של אזורים בעלי פוטנציאל לצמיחה ופיתוח, המשקיעים יכולים למקסם את השקעתם ולהניב תשואות גבוהות באופן משמעותי גם בעתות משבר".

46,000$ שיהפכו ל – 75,000$

לפי הניתוח של מומחיי חברת OLX Real Estates המתמחה בנדל"ן בינלאומי, כבר כעת ניתן לקבוע כי המצב באוקראינה יצר הזדמנויות נדל"ניות יוצאות דופן. דוגמא מצוינת לכך הינה העיר אוז'הורוד, עיר ציורית למרגלות הרי הקרפטים, הממוקמת במרחק עצום של 1,600 ק"מ מאזורי הסכסוך בה מתנהלים חיי שיגרה שקטים ומלאי ביטחון. בזכות מיקומה במשולש הגבולות עם הונגריה וסלובקיה, אוז'הורוד מהווה פתרון אולטימטיבי עבור אזרחים המחפשים שלווה וביטחון.


בשנה וחצי האחרונות אוכלוסיית העיר זינקה ונרשמה עליה של למעלה מ- 50% במספר התושבים הרושמים ועוד מאות אלפי מהגרים המחפשים מגורי קבע בעיר. כתוצאה מכך, הביקוש לדירות זינק ומחירים עלו בלמעלה מ-52% ומגמת העלייה נמשכת.

היום ישנה הזדמנות לרכוש נכסים בכ-40% פחות ממחיר השוק. קולני והראל מוסיפים כי "רבים מלקוחותינו רכשו דירות באוז'הורוד וכבר היום נהנים מהעליות המתמשכות מהשקעתם באוקראינה בזמן מלחמה בצורה חכמה, מבוקרת ומפוקחת בסיכון מזערי".

גורם נוסף ומשמעותי שיש לקחת בחשבון במכלול כלל השיקולים בטרם השקעה בנדל"ן באוקראינה, והיכול להשפיע על שוק הנדל"ן באזור הינו קבלת סיוע פיננסי ומשמעותי שיכנס למדינה מאירופה, ארה"ב וכן קרנות פרטיות גדולות.

כניסתה של אוקראינה לאיחוד האירופאי ולנאט"ו תהווה יציבות וביטחון כלכלי למדינה ולשוק הנדל"ן. כניסתה של אוקראינה יכולה לחשוף משקיעים ממדינות רבות בעולם להבין את הפוטנציאל המשמעותי הקיים במדינה, לאור פער המחירים המשמעותי הקיים בין השקעה באוקראינה לבין השקעה במדינות אחרות באירופה.

לסיכום, חוסר היציבות השורר באוקראינה מהווה הזדמנות ייחודית למשקיעים לרכוש נדל"ן במחירים נמוכים ולנצל את הפוטנציאל לעליית ערך משמעותית בעתיד. על ידי הבנת הדינמיקה הנוכחית, יתרונות וחסרונות של השוק, הכרה בפוטנציאל ליציבות כלכלית ובחינת כניסתה של אוקראינה לנאט"ו ואיחוד האירופי. ובכך משקיעים יכולים לקבל החלטות מושכלות שמתאימות למטרות ההשקעה שלהם ולמקסם את התשואות שלהם. שכן עם סיום המלחמה פטנציאל הרווח גדול במיוחד.

  • המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה בנכס מכל מין וסוג שהם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת נכסים כאמור. 
  • אין לראות באמור בדף זה התחייבות של מי מהמוזכרים בו להשגת תשואה כלשהי.

אהבתם? שתפו

מאמרים שווים לקריאה

עסקאות נדל"ן לא מפוקחות

מדוע אנשים מתפתים להיכנס לעסקאות נדל"ן לא מפוקחות? אנשים רבים נכנסים בשנים האחרונות להשקיע כספיהם ברכישות לא מפוקחות. חלקם העבירו...

בתים למכירה בפורטוגל

תמיד רציתם להשקיע גם בנדל"ן בחו"ל ולא היה לכם מושג איך עושים את זה? אומנם יש לכם הון עצמי שצברתם,...

קניית נכס בפורטוגל

קניית נכס בפורטוגל – השקעה בוודאי יצא לכם לשמוע על לא מעט חברים ומכרים מסביבתכם שקנו נכסים בפורטוגל בשנים האחרונות,...

סימני האזהרה

השקעה אינה מפוקחת באמצעות המכניזם היא תמרור אזהרה ברור למשקיע. יש סימני אזהרה נוספים שעלו במקרים בארץ ובעולם המצביעים על...